ELTEfeszt 2025

 ELTEfeszt 2025


   Eljött az október és ezzel együtt 10.-én újra megrendezésre került egyetemünk interaktív pályaválasztó fesztiválja. A csapatunk feladata az volt, hogy az érdeklődő diákok makettkészítését figyelemmel kísérjük és segítsünk,ha elakadnak. Mielőtt belekezdtek volna a csapatok a feladatukba Szőcs Álmos tartott egy kis összefoglalót a várható 
programmal kapcsolatban, majd egy rövid, átfogó előadást tartott az aktívan alakítható tanulási terekről és arról, hogyan tehető az iskola környezete diák-barátabbá.
Néha az egyszerű építőelemek is lehetnek hatékonyak
 (makettépítés és nasizás szempontjából is)



Előkészületek és a tervezgetések
     A három csapat hamar, segítség nélkül is kreatív, találó ötletekkel rukkolt elő, jó volt hallgatni,hogy mennyire átélik, és bele  tudják élni magukat a munkába találóbbnál találóbb ötleteket sorolva.

A fényképeket készítette: Hemela László
      Mindhárom csapat egyéni,  ötletes maketteket készített,  különféle izgalmas alkotóelemekkel, kiegészítőkkel amik  rendkívül feldobhatják az iskolában való tartózkodást,  tanulást.  Az első csapat ötlete egy szabadtéri és fedett résszel  egyaránt rendelkező tanterem volt. Mindkét területen  szétszórtan kényelmes, puha ülőalkalmatosságok találhatók,  ami azért is nagyon jó ötlet, mert ezzel is lazítani lehet a  kötöttséget, javítani a tanulók kedvét. Nem beszélve arról,  hogy a friss levegő így mindig biztosítva lenne segítve a    diákok élénkségén és koncentrációképességét. 

A második csapat szintén bevonta a természetet a tanterem tervezésébe. A teremben a szintén kényelmes székeket egymás felé fordították, ezzel szüntették meg az alárendeltséget amelyet a szokványos frontális tanításra berendezett tantermek sugallnak. (felső négyzet). Megjelenítettek még egy kertet, amit teleültetnének különböző színes virágokkal és növényekkel, javítva a hangulatot és nyugodt  de egyben színekkel pezsdítő környezet létrehozva (alsó négyzet).

Harmadik csapatunk elrugaszkodott a szokásos "bekeretező" négyzet alapú tanterem formától és kör alapúra tervezték a teret (már amennyire az alapanyagok engedték). Így a tér sokkal szabadabbá, derűsebbé vált. A terület kb. 1/3-ad részét különböző fakkokra osztották, kuckózós célokkal, hogy a diákok félre tudjanak vonulni szünetekben a számukra szimpatikus környezetbe (felső három fakk). A makettkészítők terveztek egy kényelmes, puffokkal, babzsákokkal berendezett részt (bal oldalt), egy asztalokkal telit, ahol zavartalanul  tudnak tanulni, házi feladatot írni vagy akár társasjátékozni (középen) és nem utolsó sorban egy könyvekkel berendezett, nyugalmas részleget a könyvmolyoknak. A kuckók felé pedig egy galériát terveztek ahonnan "színház szerűen" tudnak figyelni az óraadó tanárra.
A második csapat tervei

A harmadik csapat alkotása





Összességében nagyon jó volt látni hogy ilyen jó ötleteket találtak ki és valósítottak meg ilyen röpke idő alatt. Könnyen ment minden csapatnak az ötletelés, és az együttműködés sem okozott gondot.



Comments

Popular posts from this blog

A második nap reggele

Változzunk denevérré!

Kíváncsi kisegerek a pincében