ELTEfeszt 2025
Eljött az október és ezzel együtt 10.-én újra megrendezésre került egyetemünk interaktív pályaválasztó fesztiválja. Csapatunk feladata az érdeklődő diákok makettkészítését végigkísérni volt. Mielőtt belekezdtek volna a csapatok a feladatukba Szőcs Álmos tartott egy kis összefoglalót a várható
programmal kapcsolatban, majd egy rövid, átfogó előadást tartott az aktívan alakítható tanulási terekről és az iskola környezetének diák-barátabbá tevéséről.
![]() |
Néha az egyszerű építőelemek is lehetnek hatékonyak (makettépítés és nasizás szempontjából is) |
![]() |
Előkészületek és a tervezgetések |
A három csapat hamar, segítség nélkül is kreatív, találó ötletekkel drukkolt elő, jó volt hallgatni,hogy mennyire átélik, és bele tudják élni magukat a munkába találóbbnál találóbb ötleteket sorolva.
Mindhárom csapat egyéni, ötletes maketteket készített, különféle izgalmas alkotóelemekkel, kiegészítőkkel amik rendkívül feldobhatják az iskolában való tartózkodást, tanulást. Az első csapat ötlete egy szabadtéri és fedett résszel egyaránt rendelkező tanterem volt. Mindkét területen szétszórtan kényelmes, puha ülőalkalmatosságok találhatók, ami azért is nagyon jó ötlet, mert ezzel is lazítani lehet a kötöttséget, javítani a tanulók kedvén, nem beszélve arról, hogy a friss levegő így mindig biztosítva lenne segítve a diákok élénkségén és koncentrácóképességén.
A második csapat szintén bevonta a természetet a tanterem tervezésébe. A teremben a szintén kényelmes székeket egymás felé fordítva, ezzel megszüntetve az alárendeltséget a szokványos frontális tanításra berendezett tantermekkel (felső négyzet). Megjelenítettek még egy kertet, amit teleültetnének különböző színes virágokkal és növényekkel, javítva a hangulatot és nyugodt de egyben színekkel pezsdítő környezet létrehozva (alsó négyzet).
Harmadik csapatunk elrugaszkodott a szokásos "bekeretező" négyzet alapú tanterem formától és kör alapúra tervezték (már amennyire az alapanyagok engedték). Így a tér sokkal szabadabbá, derűsebbé vált. A terület kb. 1/3-ad részét különböző fakkokra osztották, kuckózós célokkal, hogy a diákok félre tudjanak vonulni szünetekben a számukra szimpatikus környezetbe (felső három fakk). A makettkészítők terveztek egy kényelmes, puffokkal, babzsákokkal berendezett részt (bal oldalt), egy asztalokkal telit, ahol zavartalanul tudnak tanulni, házi feladatot írni vagy akár társasjátékozni (középen) és nem utolsó sorban egy könyvekkel berendezett, nyugalmas részleget a könyvmolyoknak. A kuckók felé pedig egy galériát terveztek ahonnan "színház szerűen" tudnak figyelni az óraadó tanárra.
![]() |
A második csapat tervei |
![]() |
A harmadik csapat alkotása |
Összességében nagyon jó volt látni hogy ilyen jó ötleteket találtak ki és valósítottak meg ilyen röpke idő alatt. Könnyen ment minden csapatnak az ötletelés, és az együttműködés sem okozott gondot.
Comments
Post a Comment